پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
08 مرداد 1398 - 17:59

منافقین؛ تروریست‌های کت‌وشلواری با عطر فرانسوی

دوم مرداد ۱۳۶۰ یادآور فرار ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهور عزل شده ایران به همراه مسعود رجوی، رئیس سازمان منافقین از ایران به فرانسه است. فرانسه با پذیرایی از سرکرده گروهک منافقین تبدیل به یک پایگاه تروریستی علیه ایران شد. مروری بر فعالیت‌های فرانسه در چند دهه اخیر نشان‌دهنده این است که این کشور هرچند در ظاهر خود را مدعی حقوق بشر و دشمن تروریست‌ها نشان می‌دهد، اما در عمل با تروریست‌ها همکاری تنگاتنگ دارد.
نویسنده :
محمد مرادی
کد خبر : 3584

پایگاه رهنما :

دوم مرداد ۱۳۶۰ یادآور فرار ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهور عزل شده ایران به همراه مسعود رجوی، رئیس سازمان منافقین از ایران به فرانسه است. فرانسه با پذیرایی از سرکرده گروهک منافقین تبدیل به یک پایگاه تروریستی علیه ایران شد. مروری بر فعالیت‌های فرانسه در چند دهه اخیر نشان‌دهنده این است که این کشور هرچند در ظاهر خود را مدعی حقوق بشر و دشمن تروریست‌ها نشان می‌دهد، اما در عمل با تروریست‌ها همکاری تنگاتنگ دارد.
فرانسه، پایگاه دائمی تروریست‌های منافقین
در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان منافقین به‌عنوان یک گروه تروریستی همه توان خود را به کار گرفته بود تا بتواند اوضاع کشور را آشفته کند و با تشنج‌آفرینی بتواند به مطامع خود دست پیدا کند و برای این تنش‌آفرینی هم از سوی بسیاری از کشور‌های غربی حمایت می‌شد. در سال‌های ۶۰ و ۶۱ به‌طور میانگین هر هفته ۲۰ عملیات خرابکاری و انفجار در ایران صورت می‌گرفت و در این اقدامات تروریستی بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه به خاک و خون کشیده شدند. با شروع اقدامات تروریستی منافقین که از ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ به دستور رجوی سرکرده این گروهک آغاز شد و شرایط جدیدی را در مقابل این سازمان قرارداد، سرکرده منافقین به این نتیجه رسید که باید از کشور فرار و ایران را ترک کند و کانون اصلی تحرکات ضد ایرانی را از کشور‌های دیگر هدایت کند. اولین کشور غربی که در حمایت از ضدانقلاب و این سازمان تروریستی نقش‌آفرینی کرد، «فرانسه» بود؛ فرانسه به‌عنوان یکی از داعیه‌داران حقوق بشر، اصلی‌ترین حمایت‌ها را از ضد انسانی‌ترین جنایت‌ها علیه مردم ایران صورت داد. همکاری‌های فرانسه و سازمان منافقین فقط محدود به پناهندگی به مسعود رجوی نبوده و نیست؛ چراکه مقامات «الیزه» از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست‌وزیری توسط منافقین اطلاع داشتند. پس از پایان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران که کارکرد نظامی منافقین نیز پایان‌یافته بود، منافقین برای شروع فاز سیاسی باز این فرانسه بود که بستر این فاز را هم برای آن‌ها فراهم کرد. در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) وزرای خارجه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، در نشست بروکسل در رویکردی متناقض با ادعای مقابله با تروریسم، منافقین را از «فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا» خارج کردند. نکته قابل‌تأمل آن است که فرانسه به‌عنوان اولین کشور غربی اعلام کرد که حاضر است به عناصر منافقین اردوگاه اشرف عراق، پناهندگی سیاسی دهد و این اعلام آمادگی نشان داد که مهد به‌اصطلاح آزادی و حقوق بشر اروپا برای همیشه فرزندان تروریست خود را دوباره در آغوش می‌گیرد. گشت‌وگذار و زندگی آزادانه سرکردگان جنایتکار گروهک تروریستی منافقین در فرانسه نشان‌دهنده این است که حقوق بشر برای مقامات «الیزه» تنها یک دستاویز است.
نقش فرانسه در حمایت از صدام در جنگ تحمیلی
فرانسه در جنگ تحمیلی ایران و عراق یکی از حامیان اصلی صدام به‌عنوان یک جنایتکار جنگی بود. منابع خبری بیشترین میزان کمک نظامی به عراق در طول جنگ تحمیلی را از آن فرانسه می‌دانند؛ اما آنچه حائز اهمیت است این‌که در مقایسه با سایر کشور‌های غربی بیشترین تسلیحات موردنیاز صدام از سوی فرانسه تأمین و ارسال‌شده است. فرانسوی‌ها منابع استراتژیک و توانایی‌های مالی لازم را برای تقویت عراق در اختیار حزب بعث عراق قراردادند.
فرانسه و بحران سوریه
تروریست‌های داعش به همراه دیگر گروه‌های تروریستی از ۸ سال پیش به سوریه حمله کرده و باعث کشتار بی‌گناهان زیادی شده‌اند. نکته مهم این است که کشور‌های غربی عامدانه با حمایت از تروریست‌ها در این کشور، بحران داخلی سوریه را دامنه‌دار کرده و سعی داشته‌اند تا این کشور در مبارزه با تروریست‌ها موفق نشود. فرانسه از آغاز بحران سوریه، یکی از بازیگران کلیدی این بحران محسوب شده و به مداخله در تحولات سوریه پرداخت. این کشور، کمک‌ها و حمایت‌های سیاسی و مالی خود را از شورشیان و تروریست‌های سوری آغاز کرد و حتی پیشنهاد تسلیح آن‌ها را مطرح نمود. فرانسه پیشگام و مبتکر گروه «دوستان سوریه» بود. در ژوئیه ۲۰۱۲، فرانسه میزبان یک کنفرانس بین‌المللی برای جمع‌آوری کمک به تروریست‌ها شد و گروه‌های مخالف را تشویق به ایجاد جبهه‌ای واحد برای مبارزه با اسد کرد. در این زمینه، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه اسبق فرانسه، از توافق پاریس و لندن برای مسلح کردن مخالفان دولت سوریه خبر داد.
افشای نقش فرانسه در کشتار مردم یمن
تجاوز عربستان و امارات به یمن باعث خلق یک جنایت بزرگ شده است. کشور‌های غربی از جمله فرانسه نیز در کنار عربستان در کشتار بی‌گناهان یمنی شریک هستند. تحقیقات مفصل پایگاه «دیس‌کلوز» در همکاری با رادیوی «فرانس اینتر»، نشان‌دهنده تناقض موضع رسمی دولت فرانسه است که وجود سلاح‌های فرانسوی در جنگ علیه یمن را انکار می‌کند. گزارش سایت «یورونیوز» عربی، می‌گوید: یک سند امنیتی در فرانسه وجود دارد که سلاح‌های فرانسوی مورد استفاده در جنگ یمن و میزان تاثیر آن بر غیرنظامیان را مشخص کرده است. این تحقیق بر اساس یک گزارش ۵۰ صفحه‌ای محرمانه است که توسط اطلاعات نظامی فرانسوی در تاریخ ۲۵ سپتامبر سال ۲۰۱۸ تهیه شده و در آن آمده است: تسلیحات فروخته شده فرانسوی به عربستان و امارات در حملات دریایی، هوایی و زمینی در یمن مورد استفاده قرار گرفته است.
تاریخ سیاه فرانسه در کشور‌های تحت استعمار
جنایات و نسل‌کشی‌هایی که فرانسه در کشور‌های تحت مستعمره‌اش به‌ویژه در قاره آفریقا انجام داده، وجدان جامعه جهانی را جریحه‌دار کرده است. با آغاز استعمارگری فرانسه در سال ۱۵۲۴، این کشور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در غرب و شمال این قاره را اشغال کرد. ۳۵ درصد آفریقا نزدیک به ۳۰۰ سال تحت استعمار فرانسه قرار داشته است. در آن سال‌ها کشور‌هایی مانند سنگال، ساحل‌عاج و بنین به مرکز تجارت برده توسط فرانسه تبدیل‌شده و تمام منابع این مناطق از سوی این کشور به تاراج رفته است. در طول حدود ۵ قرن استعمار فرانسه بر آفریقا و به‌ویژه پس از جنگ استقلال این کشور‌ها در دوره بعد از جنگ جهانی دوم، آنان با سرکوب شدیدی مواجه شدند که درمجموع بیش از دو میلیون آفریقایی کشته شدند مردم الجزایر با وعده کسب استقلال در صف نیرو‌های فرانسه در جنگ جهانی دوم حضور داشتند، اما این خواسته آنان با سرکوب گسترده از سوی فرانسه مواجه شد و هزاران تن از مردم الجزایر قتل عام شدند. کشتار سیستماتیک مردم الجزایر توسط سربازان فرانسوی از قتل عام سطیف و گلیما آغاز شد و تا زمان استقلال الجزایر در سال ۱۹۶۲ ادامه داشت. در طول مبارزات استقلال الجزایر نزدیک به یک میلیون الجزایری کشته شدند که مسئول مستقیم آن فرانسوی‌ها هستند. هرچند فرانسه سعی کرده که خود را با ژست حقوق بشری و مخالف جنگ در جهان معرفی کند، اما بررسی رفتار چند دهه‌ای این کشور نشان‌دهنده این است که فرانسه نقش حامی و هدایت‌کننده تروریست‌ها را بر عهده دارد. حمایت از گروهک تروریستی منافقین اوج این سیاست است.

ارسال نظرات